防拷

2011年10月27日星期四

芝麻蜜糖鸡

我喜欢芝麻。
无论是黑的还是白的。
在我家里都是那么受欢迎。

去吃本地的韩式料理里也发现,
他们都喜欢撒点芝麻在菜肴上。
像是加了分的点缀。

我的家公不到40岁头发已近半百。
而我家的老爷呢?不到40,80%的头发已是白花花。

最近更因为帮家粉刷油漆,
皮肤都出现了白斑。

这下,我这黄脸婆可忙坏了。
又是买黑木耳,黑芝麻,黑豆的。。。
菜肴里都不免有“黑”。
看来,这股黑旋风会持续下去。。。。
呵呵。。。



食谱参考:yummy bakes


Ingredients :
3 pieces of chicken breast or 1/2 chicken - cut to bite size pieces
1 tbsp of light soy sauce
1 tbsp of cooking wine
1/2 tbsp of sesame oil
1 tsp of sugar
2 tbsp flour
1 tbsp rice flour or cornstarch
Salt & pepper to taste

Sauce:
3 tbsp of sweet chili sauce
2 tbsp of tomato ketchup
1- 2 tbsp of honey (depend on how sweet you want)
1 tbsp of oyster sauce
2 tbsp of light soy sauce
1/4 cup of watersome toasted sesame seed

Method:
1. Marinate chicken with soy sauce, wine, sugar, sesame oil, salt and pepper and set it aside for at least an hour. Just before frying mix the 2 type of flour together and mix it into the chicken.

2. Prepare oil for frying. Fry chicken until golden brown, dish out and drain the oil in paper towel. Remove all the oil from the pan.

3. Mix all the sauce ingredients together and pour it back into the pan. Bring it up to a boil and let the sauce thicken a bit.

4. Add in the chicken and toss it gently until the chicken are evenly coated with the sauce. Sprinkle the sesame seeds to the chicken. Serve with warm rice.

Note : You can use bone in chicken,chicken thigh, chicken wings or even pork ribs for this dish.








13 条评论:

  1. 点缀了加分多多!
    看了就觉得饿~~

    回复删除
  2. 这蜜糖鸡看来很美味,配饭一定很好吃。
    白芝麻我也喜欢吃。

    黑芝麻黑木耳黑发菜。。。哈哈 只要是黑的我都很怕。
    因为怕吃了皮肤更黑。

    回复删除
  3. 不只韩国,中国的美食网站很多也很喜欢加入芝麻。如果这么“不幸”我下厨的话,我每次都提醒自己要加芝麻来点缀一下,不好吃起码样子也要有嘛,但是每次都忘记,因为煮完后也累了,好像刚打完战,谁还敢要求美美的话我一粒给他。。哈哈哈

    回复删除
  4. 我也是喜欢菜肴上面铺芝麻
    觉得就是不一样
    特别好吃:)

    回复删除
  5. 我家厨房还不曾出现这个味道。哈哈哈哈。。。。。。
    谢谢您的分享哦!这个好好吃。好配饭的。

    回复删除
  6. 你家在粉刷油漆啊?是不是准备过年了?嘻!
    新的沙发买了没?

    这道蜜糖鸡很适合小孩吃,一定很下饭,我要训练我的恩吃,不然她吃来吃去就是那几样。

    回复删除
  7. 妳上的菜肴,我都喜欢 :)

    回复删除
  8. 我喜欢芝麻,不是很喜欢蜜糖,但却喜欢用蜜糖做的菜肴,所以这道料理我一定会喜欢。。

    回复删除
  9. this look so tempting and delicious, love the fragrant from sesame seeds too.

    回复删除
  10. ah tee,
    不用客气。
    尽管夹来吃。
    嘻嘻。。。



    nes,
    哈哈,
    你是黑珍珠嘛!
    黑得很漂亮的那种。
    咔咔咔。。。。




    爱丝特,
    不要讲出来嘛!
    要保持你尊贵的形象呀!
    哈哈。。。。

    回复删除
  11. angel,
    没问题。
    小的,就来。




    鲸鱼,
    是咯。
    吃的时候,
    就会有股芝麻香,
    从嘴巴里冒出来。。。





    jorceline,
    哦,
    酱你不妨试试看。
    希望你会喜欢。

    回复删除
  12. casey,
    对咯。
    迎新年。迎财神。。。。
    沙发已经买了好几个月了。
    我常常都让我的沙发曝光哦!
    这张照片的背景(黑灰色)就是我的新沙发。
    好好好,
    记得去煮哦! ^^






    0620,
    真的吗?
    我会很开心的。






    ahmok,
    这道菜,
    我用了麦芽糖取代蜂蜜。
    因为我家的蜂蜜很纯,
    味道比较不适合下厨。






    sonia,
    i like u came.
    b'cos i can learn more proper english from u.
    thank u .

    回复删除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...